Veelgestelde vragen

Accommodaties

Zijn er accommodaties die geschikt zijn voor minder valide ?

Ja! De Hooimijt is geschikt en geheel aangepast voor mindervaliden. Je kunt kiezen tussen de 4-persoons en 8-persoonsaccommodatie. Selecteer het kenmerk 'mindervalide' in de zoek en boek-functie op onze website én je ziet alle beschikbare accommodaties in de gewenste periode. Kom je er niet uit? Neem dan even contact op via +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl

Wat voor koffiezetapparaat staat er in de accommodaties?

In de accommodaties staan een filter koffiezetapparaat, behalve in de Luxe Hooischuren, Luxe Fien & Teun Boerderijtjes en de Luxe Dorpsstraat 612 Rosa de Koe & 611 Pim de Hond, hier staat een Nespresso Zenius met heet waterfunctie.

Voor de filter koffiezetapparaten dien je zelf koffie en filters mee te nemen. Je kan dit ook kopen in de kruidenier. Indien je in een hotelaccommodatie overnacht zijn er filters, koffie, melk en suiker aanwezig in de hotelaccommodatie.

Voor de Nespresso apparaten ligt er één cupje per persoon klaar in de accommodatie. Let op de cupjes uit de supermarkt passen niet in dit apparaat. Je kan de cups wel kopen in de Kruidenier. 

Beschikken alle accommodaties over eigen sanitair en keuken?

Ja, alle accommodaties beschikken over eigen sanitair en een keuken.

Past er in elke accommodatie een ledikant?

Met uitzondering van Kinderdijk Cottage 4p en 6p, Stip de Pony Lodge 4p en 6p, Avonturentent 4p en Polderlodge 2p. In alle andere accommodaties past een babybed. 

Wil je meerdere ledikanten in één accommodatie? Neem dan contact op via +31 (0)184 784 078 of via info@familieresortmolenwaard.nl

Avonturenboerderij Molenwaard

Waar kan ik de activiteitenplanning van Avonturenboerderij Molenwaard vinden?

Er is dagelijks genoeg te beleven op de Avonturenboerderij. Zo zijn er verschillende educatieve Boerenkarshows, spetterende shows van Fien & Teun. Op het Voorplein bij de Avonturenboerderij vind je een dagprogramma op het krijtbord.

Ligt Avonturenboerderij Molenwaard naast Familie Resort Molenwaard?

Familie Resort Molenwaard is gelegen aan de Bloklandsekade 5 in Ottoland. Avonturenboerderij Molenwaard is daarentegen gelegen aan Wilgenweg 3 in Groot-Ammers. Beide locaties liggen circa 16 kilometer uit elkaar én ongeveer 10 minuten rijden met de auto.

Is Avonturenboerderij Molenwaard 365 dagen geopend?

Als gast van Familie Resort Molenwaard heb je onbeperkt toegang tot de Avonturenboerderij in Groot-Ammers. In het winterseizoen kan het zijn dat de Avonturenboerderij niet alle dagen in de week geopend is. Raadpleeg hiervoor de website en check de openingstijden.

Moet ik een parkeerticket kopen op Avonturenboerderij Molenwaard als gast van het resort?

Nee, als de Fien & Teun Polderbus niet rijdt hoef je geen parkeerticket te kopen. Je ontvangt een parkeerticket bij de kassa op de Avonturenboerderij. Rijdt de Fien & Teun Polderbus wel tijdens je verblijf, maar ga je liever met de auto? Dan dien je een parkeerticket te kopen aan de kassa. De kosten hiervoor bedragen €8,50.

Moeten wij een reservering maken voor Avonturenboerderij Molenwaard?

Ja, je dient een reservering te maken. Vooraf aan je verblijf ontvang je een mail met de tickets voor de Avonturenboerderij. In deze mail staat ook een reserveringslink om je bezoek te reserveren. Wij willen je verzoeken om dit voor iedere gewenste dag te doen. Voor gasten van Familie Resort Molenwaard is er ten allen tijde plek! 

Vanaf waar en wanneer rijdt de Polderbus?

De gethematiseerde Fien en Teun Polderbus pendelt jullie gratis van en naar de Avonturenboerderij vanaf het Familie Resort! De Polderbus vertrekt vanaf de grote parkeerplaats van het Familie Resort (bij de Kas en Kinderboerderij). Voor de actuele vertrektijden van de Polderbus kun je deze pagina raadplegen: Polderbus | Familie Resort Molenwaard

Betalingen

Wat zijn de regels en mogelijkheden voor het betalen?

Bij het maken van een boeking, ontvang je een reserveringsbevestiging met hier een betaallink. Binnen 14 dagen na reservering dien je een aanbetaling te doen van 50% van de totale reissom. Na het doen van de 1e betaling, wordt de boeking definitief gemaakt. Het resterende bedrag dient uiterlijk 2 maanden voor aankomst datum betaald te zijn.  Bij aankomsten binnen 2 maanden dient de reissom direct in zijn totaal overgemaakt te worden. Alle bedragen zijn vermeld in euro’s en inclusief BTW.

Kan ik ter plekke het verblijf contant betalen?

Nee, dit is niet mogelijk. Het verblijf dient vooraf binnen de aangegeven termijn betaald te worden via de betalingslink in de reserveringsbevestiging of betalingsherinneringen.

Accepteren jullie een online betaling met creditcard?

De betaling kan worden voldaan via de betaallink in de reserveringsbevestiging. Hier kan de gewenste betalingsmethode worden geselecteerd. Het is mogelijk om via je Visa/Mastercard de betaling te voldoen.

Wat gebeurt er als het openstaande bedrag niet op tijd betaald wordt?

Indien je na schriftelijke of elektronische betalingsherinneringen je betalingsverplichting niet binnen 14 dagen herinnering nakomt hebben wij het recht je boeking per direct te annuleren. Mochten wij op de dag van aankomst niet in het bezit zijn van het totale verschuldigde bedrag zijn wij gerechtigd om je toegang tot het vakantieverblijf te ontzeggen.  Ten alle tijden moet de totale reissom voor het betreden van het verblijf betaald zijn.  

Borg

Wanneer ontvangen wij de borg retour?

Mits de accommodatie ongeschonden is gebleven en netjes achtergelaten volgens de checklist in de Molenwaard Courant, ontvangen jullie binnen vijf werkdagen na het uitchecken de borg retour op dezelfde rekening waarmee de boeking betaald is.

Waarom hebben wij de borg niet of voor een gedeelte teruggekregen?

Wanneer je binnen vijf werkdagen niet de borg retour hebben ontvangen, dan is de accommodatie niet volgens de richtlijnen achtergelaten of is er schade aangedaan en zijn wij genoodzaakt om de borg in te houden en onvoorziene kosten te dekken. Indien dit het geval is, nemen wij contact op met je.

Waarom moet ik borg betalen?

Bij iedere boeking wordt er €50,00 borg in rekening gebracht om de staat van iedere accommodatie te waarborgen.

Entertainment en activiteiten

Wat is het entertainmentprogramma tijdens ons verblijf?

Op welke dagen is de parade? Wanneer is het knutselenen waar zijn alle Fien & Teun shows? Deze informatie is allemaal te vinden in het entertainmentprgramma. Tijdens het inchecken ontvang je de Molenwaard Courant, hierin staat het entertainmentprogramma tijdens jullie verblijf!

Zijn er doordeweeks ook activiteiten op Familie Resort Molenwaard?

Ja! Familie Resort Molenwaard richt zich op jonge gezinnen en daarom is er dagelijks een entertainmentprogramma. Een week volop vertier met Fien & Teun gegarandeerd. Kijk voor alle entertainmentactiviteiten in de Molenwaard Courant.

Mijn kind is 6+, zijn er genoeg activiteiten voor deze leeftijd?

Ja! Er zijn genoeg activiteiten voor naar schoolgaande kinderen. Zo kunnen zij op Avonturenboerderij Molenwaard op pad met een educatief opdrachtenboekje, is er een boerendischo bij het entertainment op donderdag en zaterdag (enkel in vakanties) en kunnen ze uren ravotten bij de waterspelen. Wil je meer weten? Kijk hier wat er allemaal te beleven is voor kinderen.

Faciliteiten

Wat zijn de ontbijt-mogelijkheden?

Er zijn verschillende ontbijtmogelijkheden wanneer jullie bij ons verblijven! Bestel vooraf jouw verse broodjes bij 'De Kruidenier', schuif op donderdag- en zondagochtend aan bij het Fien & Teun Ontbijtbuffet of geniet van een geheel verzorgd bezorgontbijt binnen het gewenste tijdsbestek in jouw eigen accommodatie.

Waar kan ik terecht voor lunch?

Je kunt genieten van een heerlijke lunch bij Familierestaurant Molenwaard mits deze is geopend. Daarnaast kun je natuurlijk op Avonturenboerderij Molenwaard ook terecht bij verschillende eetgelegenheden: broodjes, friet en snacks, pannenkoeken en nog veel meer!

Is er een wasserette op het park?

In het hoofdgebouw bevindt zich een wasserij met wasmachines en drogers. De kosten voor het wassen bedragen €3,50 en voor het drogen €2,10. De betaling kan contactloos worden gedaan met een geldige betaalpas.

Waar kan ik terecht voor een diner?

Je kunt genieten van een ambachtelijk diner in Familierestaurant Molenwaard op Familie Resort Molenwaard. Het menu bestaat uit een brede selectie aan authentieke gerechten, gemaakt met producten uit de eigen streek. Daarnaast kun je ook terecht bij 'De Frieterie' op het dorpsplein voor patat met een snack of een lekkere kidsbox. Wij hebben daarnaast ook Pietzabakkers die de heerlijkste Pietza's voor jullie maken. Geniet als toetje van heerlijk boerenijs bij 'Het IJskuipje'.

Mag ik een hengel uitgooien in de natuurplas?

Het is toegestaan om te vissen vanaf de veranda in een Kinderdijk Cottage/ Woezel en Pip Cottage. Verblijf jij niet in een Kinderdijk Cottage/ Woezel en Pip Cottage? Dan mag je vissen vanaf bepaalde plekken rondom de plas. Om te vissen dien je vooraf wel een visvergunning op te halen bij de Gastenservice.

Hebben jullie een zwembad?

Nee, wij hebben geen zwembad. Op warme dagen kan er gezwommen worden in de natuurplas of verkoeling gezocht worden bij onze waterfonteinen op de Dorpsstraat. Er zijn wel (openlucht) zwembaden in buurt. Buitenzwembad De Doetsekom, Subtropisch Zwemparadijs Caribabad en Bronbad de Lockhorst liggen allen binnen 15 minuten afstand van het Familie Resort. 

Gevonden voorwerpen

Ik ben iets kwijtgeraakt op het park. Hebben jullie dit gevonden?

Alle gevonden voorwerpen worden naar de Gastenservice gebracht. In het onderstaande overzicht kun je kijken of jouw spullen gevonden zijn en ze claimen. Heb je hier vragen over?  Wij zijn dagelijks bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur via +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl

Ik ben spullen in de accommodatie vergeten. Hebben jullie dit gevonden?

Alle gevonden voorwerpen worden naar de Gastenservice gebracht. In het onderstaande overzicht kun je kijken of jouw spullen gevonden zijn en ze claimen. Heb je hier vragen over?  Wij zijn dagelijks bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur via +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl

Hotelovernachting

Waar kan ik een hotelovernachting boeken?

Kom helemaal tot rust. Wil je één of twee nachtjes verblijven of op een andere dag aankomen dan maandag, woensdag of vrijdag? Verblijf dan in één van onze hotelaccommodaties. Een hotelovernachting kun je hier boeken.

Wat is er inclusief bij een hotelovernachting?

Wanneer je een hotelovernachting hebben geboekt is onder andere een opgemaakt bed, een handdoekenset per persoon en een keukenset inclusief. Wil je helemaal ontzorgen? Een geheel verzorgd bezorgontbijt, zowel voor volwassenen als kinderen, is optioneel bij te boeken bij de Gastenservice. Of geniet op donderdag- en zondagochtend van het Fien & Teun Ontbijtbuffet in Familie Restaurant Molenwaard. 

In- en uitchecken

Hoelaat kan ik inchecken?

De standaard inchecktijden zijn 17.00 uur tot 20.00 uur. Mocht je eerder in willen checken dat is dit ook mogelijk vanaf 15.00 uur. Hiervoor dien je jouw aanskomsttijd te wijzigen in Mijn Familie Resort Molenwaard. De aankomsttijd kun je tot 48 uur voor aankomst wijzigen. Uiteraard ben je de hele dag al van harte welkom om gebruik te maken van onze parkfaciliteiten en Avonturenboerderij Molenwaard te bezoeken.

Ik verwacht aan te komen na 20.00 uur. Waar kan ik de sleutel ophalen?

Wanneer je na 20.00 uur aankomt, dan dien je hierover vooraf contact op te nemen. De sleutel en benodigde informatie zal klaargelegd worden bij Familie Restaurant Molenwaard tot 21:00.

Ik vertrek voor 8.00 uur. Waar kan ik de sleutel inleveren?

De Gastenservice opent om 8.00 uur. Vertrek je buiten de openingstijden van de Gastenservice om? Dan kun je de sleutel achterlaten in de groene brievenbus aan de fietsenschuur naast de Gastenservice.

Kan ik op de dag van aankomst en vertrek gebruik maken van alle parkfaciliteiten?

Ja, dit kan! Je bent de gehele dag van harte welkom op Avonturenboerderij Molenwaard en Familie Resort Molenwaard. Zowel op dag van aankomst als op de dag van vertrek. Bekijk hier de openingstijden van Avonturenboerderij Molenwaard.

Hoe laat moet ik uiterlijk uitchecken?

Je dient uiterlijk om 10.00 uur de accommodatie te verlaten en de sleutel in te leveren bij de Gastenservice. Onze sterren van de facilitaire dienst zorgen voor de eindschoonmaak. Wel vragen wij je om de bedden af te halen, de vaatwasser uit te ruimen, het vuil weg te gooien en de accommodatie veegschoon achter te laten.

Mijn Familie Resort Molenwaard

Ik kan niet inloggen op Mijn Familie Resort Molenwaard. Wat moet ik nu doen?

Dit kan liggen aan verschillende factoren. Je kunt contact opnemen met ons via +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl. Dan kijken wij mee wat de mogelijke oorzaak is.

Waar kan ik de aankomsttijd aanpassen in Mijn Familie Resort Molenwaard?

Allereerst dient er ingelogd te worden in Mijn Familie Resort Molenwaard. Wanneer je dit hebt gedaan, kan de juiste boeking geselecteerd worden. In het overzicht kun je de gewenste aankomsttijd aanpassen (15.00, 16.00, 17.00 etc.). Is de gewenste aankomsttijd niet meer beschikbaar? Dan kun je kiezen voor een andere aankomsttijd. Uiteraard doen wij onze uiterste best om de accommodatie zo snel mogelijk blinkend schoon op te leveren!

Omboeken of annuleren

Ik wil mijn boeking omboeken naar een andere periode. Is dit mogelijk?

De boeking kan tot 14 dagen na het maken van de reservering gratis geannuleerd worden, tenzij de boeking binnen 28 dagen voor aanvang van het verblijf is gemaakt. Indien er reeds een betaling is gedaan binnen deze periode, kan de boeking tegen omboekingskosten van €39,95 worden omgeboekt naar een andere datum. Dit is mogelijk tot twee weken voor de aankomstdatum, hierna wordt het een annulering. Bij een wijziging naar een duurdere periode of accommodatie wordt de meerprijs in rekening gebracht. Wanneer de periode of accommodatie goedkoper is dan de eerdere boeking zal er geen terugbetaling plaatsvinden en blijven de verblijfskosten gelijk.

Ik wil graag mijn boeking annuleren. Welke annuleringsvoorwaarden zijn er van toepassing?

Raadpleeg hiervoor de Algemene Voorwaarden.

Overige zaken

Kan ik het park op- en afrijden wanneer ik wil?

Ja, dit kan. Via Mijn Familie Resort Molenwaard kun je het kenteken van de auto doorgeven, daarna kun je door de slagboom rijden. Je kunt het kenteken ook doorgeven bij de Gastenservice tijdens de incheck.

Is het toegestaan om te barbecueën bij mijn accommodatie?

Ja dit mag, het is zelfs mogelijk om bij de Gastenservice uiterlijk 48 uur van tevoren een geheel ontzorgd BBQ-pakket te bestellen. Dit is inclusief gas barbecue. Deze wordt op de dag zelf bij de accommodatie geleverd. Daarnaast is het ook mogelijk een losse barbecue te bestellen voor €15,00 per dag. Wil je zelf een barbecue meenemen? Dat kan natuurlijk ook. Let op: enkel gas- en elektrische barbecues zijn toegestaan bij de accommodaties. 

Ik krijg een logée. Welke kosten worden hiervoor in rekening gebracht en wat is er inclusief?

Wat gezellig dat er iemand komt logeren! Een logée betaalt eenmalig €29,95, inclusief een opgemaakt bed, toegang tot Avonturenboerderij Molenwaard en toegang tot Speelschuur Molenwaard. Het bedrag is exclusief toeristenbelasting per nacht.

Mogen wij één extra persoon meenemen in de accommodatie dan het aantal waarvoor de accommodatie bestemd is?

Het is niet toegestaan om met meer personen in de accommodatie te verblijven dan vermeld in verband met de veiligheid. Een baby telt ook mee als een volwaardig persoon.

Ik wil langer dan 21 dagen verblijven op Familie Resort Molenwaard. Is dit mogelijk?

Dit is mogelijk. Hiervoor kun je contact opnemen met info@familieresortmolenwaard.nl

Kan ik als niet-vakantiegast een bezoek brengen aan Familie Resort Molenwaard?

Ook jij bent uiteraard van harte welkom! Beleef speelplezier in Speelschuur Molenwaard, breng een bezoek aan De Kruidenier met een breed aanbod aan streekproducten of schuif aan voor een heerlijke lunch of ambachtelijk diner in Familie Restaurant Molenwaard.

Zijn er ook huisdiervriendelijke (hotel)accommodaties?

Huisdieren zijn natuurlijk ook van harte welkom! Wij beschikken over een selectie huisdiervriendelijke accommodaties. Selecteer het kenmerk 'huisdieren toegestaan' in de zoek en boek-functie op onze website en je ziet alle beschikbare accommodaties in de gewenste periode. Komen jullie er niet uit? Neem dan contact op met ons via +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Zeker! Het bedrag voor de cadeaubon is zelf te bepalen. Cadeaubonnen zijn af te halen bij de Gastenservice van het Familie Resort. Liever per post ontvangen? Neem hiervoor contact op via info@familieresortmolenwaard.nl

Schoonmaak en bedlinnen

Is het mogelijk om handdoeken en/of keukendoeken bij te boeken?

Ja, dit kan! Een handdoekpakket, bestaande uit één grote handdoek en één kleine handdoek, kan worden bijgeboekt voor €7,00 per handdoekenpakket. Een keukenset, bestaande uit één handdoek en één theedoek, kan worden bijgeboekt voor €6,00.

Wat houdt bedlinnen opmaakservice in?

Wij zorgen voor een onbezorgde aankomst, waarbij je direct je bed in kan springen! Wij maken de bedden standaard op. Het bedrag is tevens inclusief schoonmaakkosten, welke per persoon berekend worden.

Mogen wij onze eigen bedlinnen en handdoeken meenemen?

Bedlinnen opmaakservice is inclusief en deze kosten moeten verplicht worden betaald. Een handdoekenset is optioneel bij te boeken. Uiteraard ben je vrij om eigen handdoeken en een keukenset mee te nemen voor in de accommodatie.

Tijdens het boeken

Is het mogelijk om een voorkeurslocatie te boeken?

Tijdens het boekingsproces is het mogelijk om een voorkeurslocatie aan te geven, mits deze beschikbaar is in de gewenste periode. De voorkeurstoeslag bedraagt €39,95 en hiermee boek je gegarandeerd de gewenste accommodatie.

Ik wil graag meerdere accommodaties boeken. Hoe kan ik dit doen?

Wat gezellig dat je met een groter gezelschap komt verblijven. Het is via de website niet mogelijk om meerdere accommodaties in één keer te boeken. Hiervoor kan je contact opnemen met ons via +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl

Kan ik een optie nemen op een accommodatie op Familie Resort Molenwaard?

Wil je een accommodatie boeken, maar kun je de boeking nog niet definitief maken gezien bepaalde omstandigheden? Het is mogelijk om een aanvraag in te dienen voor een accommodatie. Wij houden deze dan voor je in optie. Binnen 5 werkdagen dien je de optie wel of niet te bevestigen. Een aanvraag indienen kan via +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl

Ik wil mogelijk een Boerderij Safari bijboeken. Kan dit ook nog op een later moment?

Wil je jouw vakantie extra leuk maken? Boek dan één van onze Boerderij Safari's bij. Een Boederij Safari kan tijdens het boekingsproces worden toegevoegd aan de reservering, maar dit kan ook nog op een later moment vooraf aan het verblijf. Mocht je de Boerderij Safari willen bijboeken op een later moment kan dat via Mijn Familie Resort Molenwaard. Mocht je er niet helemaal uitkomen kun je ons bereiken op +31 (0)184 784 078 of info@familieresortmolenwaard.nl

Tijdens het verblijf

Hoeveel auto's mag ik gratis parkeren op de parkeerplaats?

Bij een boeking van een 2-of 4-persoonsaccommodatie kan er één auto gratis geparkeerd worden en bij een 6- of 8-persoonsaccommodatie zijn er maximaal twee auto's gratis bij de accommodatie inbegrepen. Bij een boeking van een 10- of 16- persoons accommodatie hanteren wij één gratis auto per vier personen. Het parkeren van een extra voertuig is mogelijk. De kosten hiervan bedragen € 5,00 per voertuig of aanhanger.

Kan ik mijn auto bij de accommodatie parkeren?

Familie Resort Molenwaard is een autoluw park. Via de verharde wegen kun je naar je accommodatie toe rijden om de auto te laden en lossen op dag van aankomst en vertrek. Er bevinden zich twee parkeerplaatsen binnen de slagbomen waar de auto veilig geparkeerd kan worden.

Is er gratis WiFi op het park?

Iedere accommodatie beschikt over een eigen WiFi-aansluiting. De WiFicode is te vinden op een sticker in de keuken en op de televisie.

Waar kan ik mijn elektrische auto opladen?

De grote parkeerplaats beschikt over 12 laadpalen. Daar kan de elektrische auto opgeladen worden.

Kan ik fietsen huren bij jullie?

Jazeker! Bij de Gastenservice verhuren we verschillende soorten fietsen, zoals kinderfietsen, elektrische bakfietsen, elektrische dames- en herenfietsen. Je kunt de fietsen bij de Gastenservice of online reserveren. Bekijk het aanbod hier: Fietsen in Zuid-Holland? | Familie Resort Molenwaard